Planując skuteczne pozycjonowanie swojej strony internetowej, zwykle bierzemy pod uwagę tylko wyszukiwarkę Google. Jakie jeszcze wyszukiwarki cieszą się popularnością i czy warto się w nich pozycjonować?
Aby zyskać rozpoznawalność w sieci, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Bez tego witryna nie zdobędzie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, przez co nie dotrze do dużej grupy odbiorców. Planując działania SEO, bierzemy pod uwagę przede wszystkim wyszukiwarkę Google, która cieszy się największą popularnością. Jeśli interesuje Cię skuteczna kampania, zajrzyj na stronę octamedia.pl. Jakie wyszukiwarki poza Google są dobrze znane?
Jakie są najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe?
Wyszukiwarka Google powstała w 1998 roku i jest to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie. Używa jej około 90% wszystkich użytkowników internetu. Jednak Google to nie tylko wyszukiwarka. To również mnóstwo popularnych usług, bez których wielu internautów nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Do Google należy m.in. YouTube, poczta Gmail, przestrzeń dyskowa Google Drive, czy też system reklamowy Google Ads, dzięki któremu można umieszczać reklamy w wyszukiwarce i na stronach internetowych partnerów. Jakie jeszcze wyszukiwarki są dobrze znane?
- Bing – jest to wyszukiwarka Microsoftu, która powstała w 2009 roku na bazie MSN Search. Jest to domyślna wyszukiwarka systemu Windows.
- Yahoo! – to zarówno wyszukiwarka internetowa, jak i dostawca poczty e-mail. Działa od 1994 roku.
- DuckDuckGo – ta wyszukiwarka dba o prywatność użytkowników, nie gromadzi więc żadnych danych na ich temat. Jest zbudowana w oparciu o otwarte oprogramowanie.
- Baidu – jest to chińska wyszukiwarka, która jest liderem na lokalnym rynku. Google nie stanowi dla niej konkurencji.
Czy pozycjonowanie w Google wystarczy?
Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach jest bardzo istotne, jeśli chcemy uzyskać rozpoznawalność w sieci i przyciągnąć potencjalnych klientów. Jako że Google pod względem popularności zdecydowanie przebija swoich konkurentów, pozycjonowanie w tej wyszukiwarce jest wystarczające, aby osiągnąć swoje cele biznesowe. Również rozbudowany system reklamowy Google Ads umożliwia podjęcie szeregu działań marketingowych i dostosowanie reklam do swoich potrzeb. Firmy, które prowadzą sprzedaż na rynku azjatyckim, powinny jednak zwrócić uwagę na wyszukiwarkę Baidu, która cieszy się tam największą popularnością. Z kolei chcąc zdobyć popularność na rynku amerykańskim, warto zwrócić uwagę na Yahoo!. Choć ta wyszukiwarka nie jest tak popularna, jak Google, należy pamiętać, że Stany Zjednoczone to ogromny kraj i nawet kilka procent użytkowników wyszukiwarki może mieć znaczenie.
Najnowsze komentarze