Sposoby na reklamę bezpośrednią – poznaj direct mail!

Wśród wielu różnych sposobów na promowanie marki, usług lub produktów, reklama bezpośrednia direct mail pozostaje wciąż jedną z najbardziej cenionych i popularnych. Mimo upływu lat, drukowane materiały reklamowe w postaci listu, ulotki lub katalogu wciąż sprawdzają się jako narzędzie dotarcia do klienta.

Spersonalizowany, pisemny komunikat, adresowany do twojego odbiorcy, może być jednym z kluczowych narzędzi marketingu w twojej firmie. Warto więc wiedzieć coś więcej na temat direct mail, który pozostaje poważną konkurencją wobec takich działań jak email marketing czy kampanie telefoniczne i spotkania biznesowe.

Direct mail, co to jest?

Direct mail jest znany od dziesiątek lat, a forma listu lub ulotki adresowanej bezpośrednio do wybranego odbiorcy zawsze miała większą siłę oddziaływania niż najlepiej spersonalizowany email, trafiający w dużej mierze do folderów SPAM. W świecie pełnym komunikatów i informacji klientowi trudno jest poświęcać czas na zapoznawanie się z nowymi ofertami, dlatego tradycyjny przekaz bywa świetną alternatywą wobec zaawansowanych technologii.

Trudno jest zignorować list, gdy już mamy go w dłoni, o czym dobrze wiedzą marketerzy. Direct mail, o ile jest przemyślany i spersonalizowany, wygrywa z pocztą elektroniczną. Klient ma szansę dotknąć oferty, poczuć w ręku papier, zobaczyć jak wygląda i czego dotyczy, a następnie podejmuje pierwszą przemyślaną decyzję – dowiaduje się więcej, archiwizuje lub odrzuca.

Stara poczta w nowoczesnym wydaniu

Wydawać by się mogło, że tradycyjny list jako forma dotarcia do klienta jest czymś przestarzałym. Nic bardziej mylnego! Można włożyć między bajki stwierdzenie, że wysyłka oferty pocztą nie działa. Przesyłka bezpośrednia ma wielką siłę rażenia i trafia precyzyjnie w ręce twojego klienta.

Im bardziej przemyślane komunikaty i atrakcyjna forma listu, oparta o gruntowną znajomość potrzeb, zainteresowań, gustu czy też oczekiwań naszego odbiorcy, tym większe szanse powodzenia przedsięwzięcia takiego jak kampania direct mail.

Author: teraonline.info.pl