Landing page to strona internetowa zaprojektowana w celu przedstawienia oferty online, takiej jak subskrypcja newslettera, poradnik, biała księga lub darmowy test produktu lub usługi. Celem strony docelowej jest oczywiście uzyskanie informacji o potencjalnym użytkowniku w zamian za wartościową treść. Ale czy wiesz, jak stworzyć stronę docelową, która konwertuje? Oto 5 wskazówek, które warto znać, aby Twoja strona docelowa odniosła sukces.
Zdefiniuj swoją ofertę.
Twój landing page powinien promować jedną ofertę i tylko jedną ofertę. Pamiętaj, że celem Twojej strony jest generowanie konwersji z odwiedzających na leady. Wybór oferty jest więc kluczowy, aby zachęcić odwiedzających do wypełnienia formularza i pozostawienia swoich danych kontaktowych.
W zależności od drogi klienta, którą przebywa Twój odwiedzający, będziesz mógł zaproponować różne rodzaje ofert, takie jak:
- samouczek;
- uzasadnienie biznesowe;
- oferta demonstracyjna;
- abonament;
- bezpłatna wycena.
Wybierz szablon.
Strona docelowa, która konwertuje, musi wzbudzić zainteresowanie w czasie krótszym niż 10 sekund. Wybierz więc przejrzysty i dobrze skonstruowany szablon, który oferuje przyjemne i harmonijne doświadczenie dla odwiedzających.
Istnieje wiele dostępnych narzędzi do tworzenia dobrze zaprojektowanych stron docelowych, które są dostosowane do sektora Twojej działalności. Te narzędzia do tworzenia są często w formie “SaaS” (Software as a Service), które pozwalają na tworzenie spersonalizowanych stron docelowych online. Przykłady obejmują Unbounce, GetResponse, Wishpond i Mailchimp.
Uporządkuj swoją treść.
Jeśli masz tylko kilka sekund, aby przekonać gościa, musisz użyć języka, który jest dostosowany do Twojego celu, precyzyjny i jasny. Pisz chwytliwe tytuły, krótkie zdania i używaj słów, które zachęcają do działania. Bądź bezpośredni. Zamiast pisać “Mój produkt oszczędza Twój czas”, powiedz “Oszczędzaj czas dzięki mojemu produktowi”.
Postaraj się wymienić wszystkie korzyści dla klienta wynikające z Twojej oferty, aby przekonać, jakie są punkty wyróżniające, jak jesteś lepszy od innych. A przede wszystkim postaraj się przedstawić dowody na skuteczność swojej oferty.
Przypisanie formularza.
Odwiedzający nie wypełni Twojego formularza z własnej woli. Postaraj się ułatwić ten krok unikając zbędnych pól i dostosowując ich szerokość do rodzaju treści. Wyraźnie zaznacz gwiazdką, które pola są obowiązkowe. Na koniec upewnij się, że otrzymają wiadomość z potwierdzeniem zgłoszenia.
Odnieś się do swojej strony docelowej.
Jak każda inna strona w Twojej witrynie, landing page musi być dostosowany do najnowszych algorytmów Google. Jest to warunek konieczny, aby być widocznym i pojawiać się na dobrej pozycji w wyszukiwarkach.
Najnowsze komentarze