Content Marketing – jak tworzyć wartościowe treści reklamowe i budować markę
W dobie nadmiaru informacji każdego dnia, ciężko docierać z reklamą do potencjalnego klienta. Staje się to jeszcze trudniejsze, gdy konsument czuje się oblegany przez coraz to nowe i niezgodne ze swoimi zainteresowaniami treści. Dlatego coraz częściej decydujemy się na zawarcie w strategii marketingowej content marketingu. Czym on jest, jakie są jego narzędzia i jakie korzyści przynosi? O tym w poniższym artykule.
- Definicja content marketingu
Content marketing, czyli marketing treściowy, polega na tworzeniu i dystrybucji ciekawych, wartościowych contentów w celu przyciągnięcia i utrzymania uwagi klientów oraz budowaniu z nimi trwałych relacji. Jego celem jest skłonienie odbiorcy do podjęcia określonych działań, np. zakupu produktu, zapisania się na newsletter bądź skorzystania z płatnej usługi dostępnej na stronie internetowej.
- Narzędzia content marketingu
Content marketing korzysta z różnych możliwości w kreowaniu treści takich jak:
- artykuły na blogach i stronach internetowych,
- filmy instruktażowe i spoty reklamowe,
- infografiki,
- e-booki i raporty,
- webinary,
- zdjęcia i grafiki.
Najważniejszą jednak zasadą, którą warto pamiętać tworząc content marketing, jest budowanie wartościowej treści dla odbiorcy. Treść musi być dostarczana w sposób przemyślany i atrakcyjny dla potencjalnego klienta, a jej jakość nie może być pomijana.
- Korzyści ze stosowania content marketingu
Zastosowanie content marketingu w strategii promocyjnej przynosi wiele korzyści zarówno przedsiębiorcy, jak i odbiorcy. Warto wymienić kilka z nich:
- budowanie marki i rozpoznawalności,
- zwiększenie liczby potencjalnych klientów,
- zwiększenie liczby konwersji (np. liczby sprzedanych produktów),
- zwiększenie zaangażowania odbiorców z jednoczesnym budowaniem lojalności ich marki,
- osiągnięcie przewagi konkurencyjnej dzięki lepszym relacjom z odbiorcami.
- Zasady tworzenia wartościowej treści
Aby content marketing odniósł pożądane efekty, musi być trafnie skierowany do grupy docelowej. Bardzo ważne jest, aby treści były dopasowane do potrzeb i zainteresowań potencjalnych klientów. Powinny być również oparte na rzetelnych i wartościowych informacjach. Pamiętajmy, że jakość treści jest kluczowa, a nie ilość. Ważne jest, aby każda z tworzonych treści była starannie opracowana, zgodna z polityką firmy, a przede wszystkim atrakcyjna i przemyślana.
- Podsumowanie
Content marketing, mimo iż nie jest to metoda szybkiego sukcesu, przynosi znakomite efekty. Pozwala na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów, budowanie trwałych relacji i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Warto zatem poświęcić czas i zasoby na tworzenie wartościowej treści, która przyciągnie więcej klientów, a co za tym idzie – pozwoli powiększyć zyski firmy.
Najnowsze komentarze