Czy warto inwestować w centralę telefoniczną?

Centrala telefoniczna to bardzo proste urządzenie, które pozwala na przekazanie rozmowy do osoby w pobliskim pomieszczeniu, na wybranie tonowo numeru wewnętrznego. Producenci wprowadzają regularnie nowoczesne udoskonalenia, które podnoszą poziom obsługi klienta na wyższy poziom doskonałości oraz pozwalają na zwiększenie efektywności firmy.

Jeśli chodzi o centrale telefoniczne to producenci pilnują tego, aby ich produkt był prosty w przystosowaniu do zmieniających się warunków technologicznych i rynkowych. Samo urządzenie można więc łatwo rozbudować a następnie zaadaptować do innych możliwości. Jeśli chcesz wybrać nowy system telefoniczny dla firmy zwracaj uwagę na to, aby był podatny na wprowadzanie zmian. Planując rozbudowę firmy musimy wziąć pod uwagę to, że za kilka lat będziemy potrzebować więcej linii telefonicznych.

Nowoczesne centrale
Dzisiaj już nikt nie używa analogowych centrali telefonicznych. Obecnie rynek oferuje wybór między klasycznym systemem cyfrowym a telefonią VoIP. Błędem użytkowników jest to, że często mylą systemy IP z centralką podłączoną do bramki VoIP, minimalizującą koszty połączeń. Współczesne systemy IP instalowane są na istniejącej sieci komputerowej tak, aby wykorzystać sieci LAN jako okablowanie dla telefonów. Dzięki temu można łatwo uniknąć wykonywania odrębnego i dość drogiego okablowania telefonicznego. Warto zaznaczyć, że wykorzystanie telefonów IP daje te same możliwości co urząd cyfrowych i posiada dodatkowe zalety: pracownik może zmienić miejsce pracy i zwyczajnie zabrać telefon ze sobą a następnie podłączyć go w jakimkolwiek miejscu do sieci z zachowaniem wszystkich wcześniejszych ustawień, numerem wewnętrznym itd. Dzięki temu nie trzeba wzywać instalatora do przeprogramowania centrali.

Szukasz centrali telefonicznej? Sprawdź!

Znajdź centralę telefoniczną dla swojej firmy!

O czym warto pamiętać?
Jeszcze nie dawno zdecydowana większość użytkowników centrali telefonicznych dość nieufnie podchodziła do wymiany tradycyjnych linii analogowych na ISDN. Znaczna część firm zachowywała analogi na wypadek, gdyby pojawiły się jakieś nieoczekiwane problemy z nowatorskimi liniami cyfrowymi. Obecnie mamy podobną sytuację w związku z przechodzeniem z ISDN na linie VoIP. Tutaj jednak warto zachować czujność i dobrze wybrać dostawcę. Zauważyliście zapewne, że w osatatnim czasie weszło na rynek wiele firm, oferujących swoje usługi bardzo tanio lub darmowo. Pamiętajcie jednak, że niska cena nie gwarantuje wysokiej jakości transmisji głosu a przecież ona jest tu najważniejsza.

Kategorie: Centrale telefoniczne,