Katalogi firmowe to nieodłączny element marketingu w wielu przedsiębiorstwach. Jako profesjonalna broszura prezentująca ofertę firmy, muszą być przykuwające uwagę i przyciągające potencjalnych klientów. Jak więc stworzyć katalogi firmowe, które będą skuteczne?
- Przygotowanie katalogu firmowego – jak zacząć?
Przed rozpoczęciem pracy nad katalogiem należy dokładnie przemyśleć, jakie dokładnie informacje chcemy umieścić w broszurze. Pamiętajmy, że w katalogu znajdować się powinny wszystkie kluczowe informacje o firmie, takie jak opis produktów lub usług, ceny, dane teleadresowe jak również informacje na temat samej firmy (historia, wizja, cele). Wykonanie dobrego briefu jest kluczowe, z uwzględnieniem widzianej grupy docelowej.
- Projektowanie katalogu firmowego – jakim programem tworzyć katalog?
Stworzenie profesjonalnego katalogu firmowego możliwe jest jedynie za pomocą najnowszych programów do projektowania graficznego, takich jak Adobe InDesign czy Quark Xpress. Pamiętajmy, żeby wybierając projektantów lub agencje reklamową outsourcując nasze projekty w tym zakresie wybierać sprawdzonych specjalistów.
Do najważniejszych elementów katalogu należą: zdjęcia produktów lub usług, którymi dysponuje firma, wizualizacje graficzne pokazujące sposób działania oferowanych produktów i usług, a także opisy techniczne. Warto dodać, że wizualizacje, oprócz tego że przyciągają uwagę odbiorcy, są jednym z najlepszych sposobów na pokazanie potencjalnym klientom, jak działają oferowane przez nas produkty.
- Skład katalogu firmowego – jakie elementy katalogu wprowadzić, żeby był przejrzysty i atrakcyjny?
Oprócz wymienionych wyżej elementów, katalog firmowy powinien zawierać czytelne i przejrzyste spisy treści, aby łatwo było odnaleźć interesujące nas informacje. Poza tym warto wprowadzić do katalogu grafiki służące do codziennego użytku, takie jak mapki dojazdu czy liczne informacje kontaktowe. Ważne jest też, aby wszystkie elementy katalogu były spójne pod względem designu.
- Personalizacja katalogu firmowego – jak dopasować katalog do klienta?
Personalizacja katalogu firmowego to element, który pozwoli nam wyróżnić się na tle konkurencji. W celu dostosowania oferty do potrzeb i oczekiwań naszych klientów warto przede wszystkim brać pod uwagę ich wiek, płeć i upodobania. W ten sposób możemy zaproponować ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Możliwości tej w bardzo dobrym stopniu pozwala na to automatyzacja w zakresie przygotowania katalogów na podstawie dużych baz klientów.
- Dystrybucja katalogu firmowego – jak rozpowszechnić i rozesłać katalog?
Ostatnim krokiem jest dystrybucja katalogów firmowych. Pamiętajmy, że w dobie internetu warto zadbać nie tylko o dystrybucję klasyczną, tj. przy użyciu poczty tradycyjnej czy kurierskiej, ale również o e-dystrybucję poprzez wysyłkę elektroniczną lub publikowanie katalogu na stronach firmowych lub zewnętrznych portalach reklamowych. Często zdarza się, że to właśnie poprzez dalsze rozdawanie zaproszeń na temat produktów czy poszerzanie bazy potencjalnych klientów reklamodawcy mogą zapisać spore zyski dla siebie.
Na zakończenie warto dodać, że katalogi firmowe to inwestycja, która przynosi długofalowe korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży i wzbudzenia zainteresowania u klientów. Dlatego warto poświęcić czas i zasoby na zaprojektowanie i przygotowanie tego ważnego elementu marketingu.
Najnowsze komentarze