Technika druku – jaką wybrać?

Drukowanie plakatów czy znakowanie odzieży firmowej to coraz częściej wybierany sposób na reklamowanie marki. Duży problem stanowi jednak dobór odpowiedniej technologii, która ma ogromny wpływ na wygląd projektu. Dlaczego metoda drukowania oraz rodzaj zastosowanego barwnika mają takie znaczenie? Sprawdź, czym różnią się poszczególne techniki i dowiedz się, na co zwrócić uwagę, dokonując wyboru.

Jakie techniki druku stosuje się najczęściej?

Rozwój technologii cyfrowej umożliwił wykonywanie dowolnych wzorów na wielu przedmiotach materiałach i sprzętach. Zdjęcia, napisy czy grafiki można znaleźć na kubkach, koszulkach banerach reklamowych itd. Uzyskanie satysfakcjonującego efektu zależne jest jednak od wybrania odpowiedniej metody drukowania. Do najpopularniejszych technik zalicza się te tradycyjne np. sitodruk, który zapewnia wysoką jakość wzoru, a jednocześnie nie wiąże się z dużymi kosztami. Nowoczesne rozwiązania są zazwyczaj droższe, ale dzięki wykorzystaniu zaawansowanych sprzętów dają więcej możliwości.

Tradycyjne techniki druku – do czego je wykorzystać?

Podstawowe metody drukowania są nadal stosowane na przemysłową skalę. Inwestycja w ulotki reklamowe czy wizytówki jest bardziej opłacalna przy dużej liczbie zamówionych kopii. Jest to spowodowane tym, że w przypadku użycia sitodruku trzeba przygotować specjalny szablon. Przy pomocy tej techniki można znakować zarówno całe belki tkaniny, jak i gotowe elementy odzieży takie, jak koszulki czy torby. Sitodruk najlepiej sprawdza się przy kolorowych, niezbyt skomplikowanych projektach. Jeśli wzór ma wiele przejść tonalnych, to lepiej zastosować inną metodę.

Druk wielkoformatowy – kiedy się przydaje?

Obecna technologia pozwala na wykonywanie projektów o naprawdę dużych rozmiarach. Nowoczesne plotery nadają się do tworzenia materiałów reklamowych, które mogą być umieszczane na elewacjach budynków. Dzięki wysokiej trwałości barwnika wzór nie jest narażony na zniszczenia spowodowane szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych.

Druk wielkoformatowy doskonale odzwierciedla kolory projektu, dzięki czemu wygląda bardzo estetycznie. Co więcej, cała grafika zachowuje swoją rozdzielczość. Sprawia to, że uzyskany wzór pozostaje wyraźny. Dużą zaletą tej metody jest też gotowość materiałów do użytku zaraz po wyjściu z drukarni.

Czym jest druk cyfrowy DTG?

DTG to nowoczesna metoda, która pozwala przenieść na materiał dowolny wzór. Nie ma żadnego ograniczenia w kolorach. Możliwe jest nawet wydrukowanie zdjęć. Cała grafika zachowana jest w wysokiej rozdzielczości, co sprawia, że efekt jest wyjątkowy. Nadruk DTG charakteryzuje się też wysoką odpornością na przetarcia czy działanie środków piorących. Z tego powodu jest to coraz częściej wykorzystywana technika znakowania odzieży i innych materiałów reklamowych.

Jak stworzyć oryginalne materiały reklamowe?

Wybór odpowiedniej metody druku ma kluczowe znaczenie. W przypadku reklam o małym formacie jakość detali nie jest aż tak istotna. Z kolei dużego formatu projekty wymagają dbałości o każdy szczegół. Dlatego znakowanie firmowych materiałów warto zlecić profesjonalistom. Specjaliści z firmy Happy Island doradzą odpowiednią technikę i zajmą się wykonaniem najwyższej jakości druku. Oryginalne projekty i zaawansowane urządzenia pozwolą stworzyć reklamę, która zagwarantuje zainteresowanie odbiorców.

Author: teraonline.info.pl